سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ رسمی هیات اسکواش شهرستان میاندرود
دانشمند بر عابد هفتاد درجه برتری داده شده است که میان هر دو درجه به اندازه میان آسمان و زمین است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   رحیم  

مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش با حضور در خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت این رشته، شرایط تیم‌های ملی و دیگر مسایل صحبت‌هایی را انجام داد که متن آن را در ذیل می‌خوانید

 

 

* ایجاد حلقه ارتباطی میان اصحاب رسانه و فدراسیون اسکواش

 

رسانه‌ها برای معرفی ورزش اسکواش به جامعه تلاش زیادی انجام داده‌اند و در واقع یک حلقه ارتباطی میان فدراسیون و اصحاب رسانه ایجاد شده است. در چند سال پیش در میان کشورهای آسیایی جایی نداشتیم اما به لطف زحمات اعضای فدراسیون و همچنین افراد رسانه‌ای این موضوع برطرف شده است    .

 

* تولید کورت در داخل به جای وارد کردن از خارج

 

اسکواش ورزشی است که می‌تواند رشته خوبی برای جوانان باشد تا به این ورزش زیبا و مفرح بپردازند. حتی نخستین کورت شیشه‌ای هم در ایران ساختیم تا دیگر نیازی نباشد از کشورهای خارجی دنبال تهیه امکانات باشیم. هر کورت شیشه‌ای وارداتی 250 هزار دلار قیمتش می‌شود و به همین دلیل سعی کردیم تا در داخل به تولید آن بپردازیم    .

 

* انجام ورزش اسکواش در مدارس

 

نزدیک به دو سال پیگیر انجام ورزش اسکواش در مدارس بودم که خوشبختانه این اتفاق افتاده و از سوی آقایان حاج بابایی و هاشمی مورد موافقت قرار گرفته است. حتی در کتاب تربیت بدنی برای معلمان ورزش ابتدایی، چهار صفحه از ورزش اسکواش برای آن‌ها در نظر گرفته شده است    .

 

* تغییر نام اسکواش به کوبان

 

اسم اسکواش بر اساس فرهنگستان لغت به کوبان تغییر نام داده که عده‍‌ای از این نام استقبال کردند و عده‌ای هم آن را نکوهش می‌کنند    .

 

* اسکواش مقطع سنی نمی‌شناسد

 

اسکواش مقطع سنی ندارد و افراد در تمامی سنین می‌توانند این ورزش را انجام بدهند. اسکواش باعث می‌شود تا از بیماری‌هایی همانند آرتروز جلوگیری شود. اسکواش زود بازده است و اگر کسی یک سال خوب تمرین کند، به تیم ملی هم دعوت می‌شود    .

 

* احداث دو کورت در تهران

 

همچنین قول ساخت دو کورت در مجموعه شهید عراقی تهران و مجتمع دختران نسیبه در بلوار مرزداران داده شده است. یک کورت استاندارد باید به گونه‌ای باشد که نفرات حاضر در داخل آکواریوم نتوانند بیرون را ببینند و تمرکزشان به هم نخورد ولی تماشاچیان قادر خواهند بود که آن را تماشا کنند    .

 

* ساخت سالن اسکواش با هزینه فدراسیون

 

قصد داریم با هزینه‌های فدراسیون سالن اسکواش احداث کنیم و از آنجایی که این ورزش در حال توسعه است، استان بوشهر به عنوان آخرین استانی که ورزش اسکواش انجام می‌دهد، معرفی شده است    .

 

* تعجب فدراسیون جهانی از طرح‌های کورت در ایران

 

در سال تولید ملی تنها فدراسیونی هستیم که تولید ملی واقعی داشته‌ایم و توانسته‌ایم کورت‌های شیشه‌ای بزنیم و می توانیم این کورت‌ها را در کشورهای دیگر هم بسازیم. همچنین در اجلاس جهانی اسکواش فدراسیون جهانی از طرح های ما مثل کورت‌های ساحلی متعجب شده بودند   .

 

* پیشرفت در آسیا

 

اسکواش ایران در آسیا پیشرفت خوبی داشته و جایگاه‌مان در رنکینگ بهبود پیدا کرده است.

 

* 450 میلیون تومان بودجه اسکواش

 

کل بودجه‌ای که می‌گیریم 450 میلیون تومان است که نسبت به دو سال اخیر که 350 و 400 میلیون بود، افزایش پیدا کرده است. البته در تلاش هستیم از طریق سازمان ورزش شهرداری مبلغی جداگانه بگیریم.

 

* 18 هزار نفر اسکواش بازی می‌کنند

 

در حال حاضر 18 هزار نفر در کشور اسکواش بازی می‌کنند و تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این تعداد را تا پایان سال آینده به 30 هزار نفر برسانیم. مسوولان فدراسیون جهانی نیز از این افزایش اسکواش بازان ابراز شگفتی کردند.

 

* برپایی اردوهای تیم ملی در شهرستان‌ها

 

اردوهای تیم ملی را در شهرستان ها مختلف برپا می‌کنیم تا تعداد علاقه‌مندان به این ورزش بیشتر شود. نکته دیگر این که انجام چنین کاری سبب می‌شود تا از تمرکز زدایی در یک جای خاص از بین برود و همه جا تحت پوشش قرار بگیرد.

 

* مربیان ایرانی کمتر از امجدخان نیستند

 

امجدخان یک تمرین دهنده خوب بود و توانست انگیزه بازیکنان را بالا ببرد و ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کند. در کنار امجد خان مربیان خوب داخلی در کادر فنی تیم ملی حضور داشتند و توانستند تجربیات ارزشمندی را کسب کنند. حضور امجدخان در تیم ملی نزدیک به سیزده میلیون در ماه برای فدراسیون هزینه ایجاد می‌کرد و به همین دلیل ترجیح دادیم تا از نفرات داخلی استفاده کنیم. به مربیان داخلی اگر بتوانیم حداکثر ماهی 2 میلیون تومان پرداخت کنیم انگیزه شان بیشتر می‌شود. می‌توانم قول بدهم اگر مربیان ایرانی تاحدودی تامین شوند، در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

 

* سنایی جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم‌ملی

 

آقای بهرام افشارزاده به ما قول داد بعد از رفتن امجد پاکستانی بخشی از هزینه‌های او را به ریال به فدراسیون بدهند و پس از غلبه بر تحریم های اقتصادی و بر طرف شدن مشکلات جزو نخستین فدراسیون‌هایی باشیم که از مربی خارجی استفاده کنیم. علیرضا سنایی جدی‌ترین گزینه فدراسیون برای جانشینی امجد است.

 

* برگزاری کلاس‌های مربیگری

 

الان دو مدرس ایرانی در آسیا داریم و قرار است دو مدرس جهانی به ایران سفر کنند و کلاس‌های آموزشی بگذارند. همچنین روز 15 دی مدرسی از مالزی به ایران می‌آید و دوره‌های آموزشی می‌گذارد.

 

* حضور در تورنمنت‌های مختلف

 

روز 24 بهمن و 15 اسفند سال جاری دو دوره بازی‌های اسکواش برگزار می‌شود. مسابقات قهرمانی آسیا نیز در اول اسفند ماه در کره جنوبی برگزار خواهد شد. همچنین در مسابقات المپیک جوانان که مرداد ماه سال آینده در چین برگزار می شود، به احتمال فراوان حضور پیدا خواهیم کرد


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 8
امروز:   49 بازدید
دیروز:   50  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
وبلاگ رسمی هیات اسکواش شهرستان میاندرود
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com